Koh Tao 25/2-1/3 - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu Koh Tao 25/2-1/3 - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu

Koh Tao 25/2-1/3

Door: geert en joke

Blijf op de hoogte en volg Joke & Geert

01 Maart 2009 | Thailand, Koh Tao

Hier zijn we terug met een berichtje. Vanuit Hua Hin zijn we met de trein vertrokken naar Chumphon, waar we een nachtje hebben verbleven om 's morgens vroeg de boot te nemen naar het duikerseiland Koh Tao. Onmiddellijk hebben we ons ingeschreven voor de cursus, en in de namiddag onze eerste video's bekeken. Vrij dik boekje met vrij veel inhoud, en dit zouden we de volgende dagen moeten leren. 't Beloofde zwaar te worden. En ja, vandaag hebben we ons practisch en schriftelijk examen afgelegd en we zijn nu gecertifieerde open water divers. 1 lange sessie in het zwembad van ons Coral Grand Resort met duikflessen op de rug, 4 duiken van 30 tot 43 minuten rond prachtige koraalriffen rond Koh Tao, waar we onder water onze oefeningen moesten uitbeelden, en wat genoten van de prachtige onderwaterwereld, 's avonds toch wat moeten studeren (omdat we natuurlijk ons examen zo goed mogelijk wilden doen, en deze namiddag ons examen afgelegd). En het was heel heel goed. Vanavond bekijken we onze video, die de cameraman van ons heeft gemaakt deze morgen tijdens duik 3 en 4, en morgen blijven we nog een dagje om wat uit te rusten en te snorkelen in het koraalrif net voor ons strandje aan ons hotel. Het is zeker een aanrader om deze duikerscursus hier te volgen, het is een van de goedkoopste plaatsen ter wereld, de instructor was perfect, de natuur prachtig en de 4 overnachtingen zijn in de cursusprijs inbegrepen. De kans bestaat zeker dat we volgende week nog eens zullen duiken in Koh Phi Phi. Misschien volgen we nog de eerste hulp cursus. Overmorgen varen we naar Surat Thani, en vandaaruit met de minibus naar Krabi. Dan hebben we nog 10 dagjes om Krabi, Koh Phi Phi en een stukje Phuket te ontdekken en terug naar Bangkok te vliegen.

Groetjes en voor de meesten tot binnen iets meer dan 2 weken.

PS. Bekijk ook de fotookes bij het vorige bericht van Hua Hin en de 2 nieuwe filmpjes van Hua Hin (danske placeren) en Siem Reap (Jos en de kokosnoot)
Joke en Geert

• 01 Maart 2009 - 13:53

Mama En Jos:

dag geert en joke, vanuit hua hin de groetjes, waar we nu al 2 dagen rondgescooterd hebben en nog fantastische wats hebben ontdekt, zonder toeristen. Het begint hier voor ons ook af te korten en eerlijk gezegd zullen we het klimaat, de vriendelijkheid van de Thais en de prachtige omgeving heel erg missen. Geniet nog heel veel van het prachtige zuiden en tot 18 maart, terug in Halle. Groetjes en tot later.

• 04 Maart 2009 - 16:18

Rene:

geert en joke, als jullie terug zijn zullen we , voor we zelf vertrekken, een boeddhisthisch verlengstukje aan jullie reis toevoegen onder de vorm van een etentje in onze contreien . Laat weten wanneer jullie precies terug zijn om een concrete afspraak vast te leggen. Ondertussen ... nog een aangenaam uiteinde en tot binnen ongeveer twee weken! Rene en Greta.

Joke & Geert

Al jaren dromen we van een reisje rond de wereld. Nu vonden we het tijd om deze droom te verwezenlijken. Dus na veel plannen, voorbereiding is het eindelijk zover: bijna één jaar vakantie en de wereld met zijn prachtige cultuur en natuur op een "basic" manier ontdekken, met de rugzak. Zoals een vriendin van mij ooit schreef; onze thuis zal zijn waar onze rugzak staat. Een groot avontuur waar we echt naar uit kijken!

Actief sinds 09 Maart 2008