Paaseilanden (25 tot 29/11) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu Paaseilanden (25 tot 29/11) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu

Paaseilanden (25 tot 29/11)

Door: geert en joke

Blijf op de hoogte en volg Joke & Geert

28 November 2008 | Nederland, Amsterdam

Misschien val ik een beetje in herhaling, maar de Paaseilanden zijn weeral een unieke en prachtige ervaring. Vanuit Quito zijn we dinsdagavond vertrokken naar Santiago de Chile. Hier hebben we onze bagage moeten ophalen en opnieuw moeten inchecken voor onze vlucht naar de Paaseilanden. Bij het inchecken waren er blijkbaar toch enkele problemen met onze papieren vliegtickets maar uiteindelijk zijn we toch goed vertrokken. Alhoewel , voor het opstappen op het vliegtuig werden een 5-tal namen afgeroepen, waaronder onze 2 namen. Ik dacht al, lap, ´t is ni waar, de vlucht is overboekt , of iets gelijkaardigs, maar gelukkig niks ergs, wel iets heel tof. Blijkbaar was de vlucht volgeboekt, maar waren er nog een paar plaatsen vrij in businessclass, en ja, we hebben nen upgrade gekregen naar businessclass. waaauw! Dit was de eerste keer voor ons: vers geperst fruitsap, omelet met champignons en croissant als ontbijt. Broodje met zalm en broodje met brie met ne goeie cabernet sauvignon van 2005 als middagmaal, zetel, die je kan draaien in alle posities, zelfs volledig plat, met massage in de rug, afstandsbediening voor privetv met keuze uit 32 films, tv-series, spelletjes, muziek. Ik heb trouwens naar Batman:The Dark Knight gekeken en ik moet toegeven dat deze Batmanfilm echt wel heel goed is, en realistisch. Een beetje tetris en Poker gespeeld en voor we het wisten zaten we op het paaseiland. Zoals ik al van andere mensen had gehoord, en had gelezen in de lonely planet, was het niet nodig om accomodatie op voorhand te boeken, want er staan verschillende kraampjes op de luchthaven van mensen die nog enkele kamers te huur hebben. Het eerste , beste standje, was van een heel vriendelijk madammeke, en we zijn natuurlijk onmiddellijk op haar aanbod ingegaan. Kamertje met prive-badkamer, warm water 24 h en ontbijt inbegrepen ( dit zijn blijkbaar de dingen die hier belangrijk zijn om te kunnen verhuren) voor 40 dollar per nacht is geen geld. Eergisteren dus met de taxi naar onze bed en breakfast, en dan, gaan uitrusten van onze 2 lange vluchten. Niks van, welgeteld 2 minuten op ons bed gelegen , en dan vertrokken voor onze eerste hike naar de vulkaan Rano Kau en naar Orongo, waar we nog een aantal prachtige petrogliefen hebben kunnen bewonderen. Gisteren een auto gehuurd, ne Suzuki 4WD, en het eiland op het gemak rondgecruised. Vooral veel gestopt om fotookes te maken , want om de 2-3 km is er wel iets te zijn. Moai´s op hun neus in de grond, Moai's met ne gebroken nek en natuurlijk de belangrijkste en meest impressionante sites Rano Raraku, de vulkaan met naar het schijnt een 600-tal Moai, Ahu Tongarika, met 15 Moai aan de zee, Anakena met zijn palmbomen en Moai, Ahu Akivi, de enige 5 Moai , die naar de zee kijken, en Tahai, waar de enige Moai staat, waarvan je zijn ogen ziet (op 15 minuutjes wandelen van Hanga Roa, het´enige ´stadje´op het eiland, waar we dan ook verblijven. Ook de rotsen en baaien op dit eiland zijn echt indrukwekkend. Zeker en vast een aanrader voor iedereen. Voor de sites te bezoeken is 2 dagen op het eiland meer dan genoeg, maar wij hadden hier zeker nog langer kunnen blijven. Toffe baaikes en stranden met prachtig blauw water, weinig toerisme, en ja, zelfs geen barrekes op de stranden, maar zo rustig en mooi. En goed weer, rond de 25 graden, we zijn een beetje verbrand van gisteren de hele dag rond te lopen en te zwemmen. Weeral een hoogtepunt in onze reis. Morgen vliegen we terug naar Santiago, waar we 3 uren hebben om over te stappen en onze nachtvlucht te nemen naar Auckland , Nieuw-Zeeland, waar we dan 7 nachten verblijven in afwachting van de langverwachte komst van Yelle en John (mama en papa van Joke).

Groetjes en tot schrijfs vanuit Auckland volgende week, waar we een ganse week niks, maar dan ook niks gaan doen, buiten een tent kopen, naar ´t cinema gaan, een strand zoeken en dérop gaan zitten en ne keer afspreken met Kelly en Colin, 2 mensen die we in Centraal-Amerika hebben ontmoet en in Auckland wonen.

Joke en Geert

• 29 November 2008 - 19:35

Mama:

Awel kids, ik ben heel blij te lezen dat jullie het nog steeds fameus vinden, weeral een toffe ervaring rijker en een mooi stukje van de wereld meer gezien. Gisterenavond zijn Jos en ik samen met John en Yelle lekker gaan eten in "De Goesting" en zij zien er natuurlijk naar uit om jullie tegemoet te komen. Zij brengen ook de gevraagde dinges mee. Ik zal af en toe tijdens die 3 weken een paar toerkes gaan doen met Lotje. Wel zijn wij heel content dat we pas einde januari naar Bangkok komen want voor de moment geraak je er niet en kan je ook moeilijk terugvliegen. Duizenden Thai bezetten de beide luchthavens en eisen het aftreden van de regering, die weigert op te stappen. Maar ook dit zal wel opgelost geraken.Zo, ik wens jullie nog veel genieten in Auckland. Groetjes van mij en Jos en tot later. Knuffel xxx

• 29 November 2008 - 23:25

Veronique:

Net terug van de cinema en nu op mijn gemakske al jullie berichtjes gelezen (had wat achterstand.Wat jullie hier allemaal al gezien hebben op die 7 maanden moet echt een unieke ervaring zijn.
    Hier in Halle gaat alles z'n gangetje.In het ziekenhuis is het weer vollen bak ,alles ligt bomvol.Ik moest jullie trouwens de groetjes doen van den Eddy.
    Met Nona en Zanna ook alles kids.Examens naderen dus dat wordt weer stressen.Hopelijk lukt het voor Nona want momenteel is het niet schitterend maar ze heeft me beloofd er alles aan te doen om er met kerstmis door te zijn.Afwachten hé en ja anders zien we wel.

Ga nu mijn bedje inkruipen want heb morgen de late.

Voor jullie wordt het nu aftellen naar de komst van John en Jelle.Dit weerzien zal zeer emotioneel zijn voor allemaal maar jullie zullen daar wel een ongelookflijke tijd samen door brengen in Nieuw Zeeland.
    BTW,26 september 2009 is het grote fuif van SPCP1 op Stroppen.We gaan er een dikke lap op geven dan.
    Allée salutjes en tot snel.

Vero,Nona en Zanna

• 30 November 2008 - 15:37

Tischa:

Hallooookes!!!
    Prachtig weer, al die foto's en gedetaileerd verslag, ik kijk er elke weer naar uit hoor!
    Bedankt voor je lieve mailtje vorige week, verslag volgt wel nog ne keer.
    De mama zal de productjes meebrengen waar je naar vroeg, da's in orde. We hebben gisteren nogal onverwacht de avond samen doorgebracht, lekkere scampietjes gegeten, met bijpassend wijntje en goeie babbel, altijd fijn! Ze zijn de laatste aankopen gaan doen voor onderweg, en ook al voor de nieuwjaarssoupé, de ossetong wacht al op ons. 't Zal vreemd zijn dat jullie er dit jaar niet zullen bij zijn, maar ik ben zeker dat jullie in gedachten ook met ons meevieren.
    Geniet er voor 200% van en geef de overburen maar veel leuke herinneringen mee!
    Dikke knuffff
    Tischa