gold coast en sunshine coast tot 11 jan 09 - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu gold coast en sunshine coast tot 11 jan 09 - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu

gold coast en sunshine coast tot 11 jan 09

Door: geert en joke

Blijf op de hoogte en volg Joke & Geert

11 Januari 2009 | Australië, Noosa Heads

we gaan proberen om fantastisch, prachtig en mooi niet meer te gebruiken , maar het is moeilijk, vanaf nu dus ... . We zijn beland in de Gold Coast en het was aan het regenen. Met de kaarten shithead gespeeld, niks anders gedaan, want we zijn niet meer gehaast, In Brisbane hebben we welgeteld 19 minuten gespendeerd, 3 minuten van de wagen naar de thaise ambassade, 5 min om de forms in te vullen, 1 min om de betaling te doen voor ons visum, 7 minuten gewacht en 3 minuten terug naar de wagen. Snel en efficient. Eergisteren na 4 maanden nog eens een pretparkje bezocht, Warner Bros Movie World, tof, de Scooby Doo Coaster waarvoor ik wou gaan was een beetje minder speciaal dan verwacht maar de Superman was echt ... In 2 seconden gekatapulteerd worden naar 40 meter hoogte met een snelheid van 100 km per uur, en gebouwd door onze favoriete coasterbouwer Intamin, een nederlandse firma trouwens, wreed tof, en uiteindelijk goed weer. Gisteren naar onze crododile hunter Steve Irwin zijn zoo geweest, de australian zoo, en ja , de moeite, maar vergeleken met Featherdale wildlife park, een beetje duurder en niet zo dicht bij de beestjes. Maar toch ne goeien dag beleefd. Vandaag richting noosa heads vertrokken en onderweg een van de 150 BIG THINGS bezcht, ja, de australiers hebben alles graag big, vooral voor de reclame en vandaag was het de BIG PINEAPPLE, ne groten ananas buiten , een ananaskwekerij en een prachtig zootje met alle inlandse gebisj, eigenlijk voelde het wel een beetje aan dat we 40 jaar terug in de tijd gegaan waren maar .... Vandaag in Noosa Heads beland en geboekt voor een van de top 5 eilanden ter wereld, Fraser Island. Vrijdag en zaterdag gaan we dit bezoeken. Beloofd de moeite te zijn, nu gaan we ons 4 dagen bezig houden in de buurt, in Rainbow Beach en vooral van t zonneke genieten. Groetjes aan iedereen.

PS. Nog vergeten te vermelden dat we 2 nachten in de Glass House Mountains zijn gebleven en enkele wandelingetjes in de buurt hebben gemaakt. Wat natuur, wat beestjes en wat pretpark. Een beetje afgewisseld dus de laatste dagen.

• 12 Januari 2009 - 18:24

Rene:

geert en joke laat mij eens weten wanneer jullie in Thailand aankomen. In Bangkok loont het alleszins de moeite om naast de zeer bekende oorden ook nog het historisch museum tebezoeken (nabij het koninklijk paleis), evenals de CrocodileFarm, gelegen op een 20-30 km van Bangkok.
    Ook dit nog: ik heb de filmpjes van op de minicassetten op DVD laten zetten.
    Tot later! Rene en Greta.

• 13 Januari 2009 - 09:30

Mams:

Hallo,
    Om dat zonnetje benijden we jullie inmiddels.
    Hier is het van berekoud naar zijknat gegaan.
    Maar ja hier is het W I N T E R weet je wel zo'n seizoen waarin je niet zonder degelijke schoenen of jas buitenkomt ??
    Jullie hebben je hartje al opgehaald aan alle beestjes die je reeds gezien hebt blijkbaar. Miemie nog in ziekenhuis heeft nu een bronchit opgeraapt daar, en ze moet nog blijven tot deze beter is. Gisteren een laat nieuwjaars feestje gehouden bij mieke Lege, was heel gezellig en lekker eten.
    Met jullie alles ok precies lekker relaxed.
    geniet er nog van (ook al veel herhaald) en dikke knuffel.

• 13 Januari 2009 - 17:30

Katrien En Lotte:

amaai , brrrr, ge moest mij eens zien; als ik morgen niet beter ben dan moet ik van de huisarts naar het ziekenhuis voor rx van mijn longen, zou kunnen een longontsteking hebben, laat ons hopen van nie want anders vlieg ik t ziekenhuis binnen voor een paar dagen! Ge gaat het niet geloven maar ben solidair met jullie(lees omdat jullie er niet konden zijn)niet naar de nieuwjaarsreceptie geweest van de kliniek, dat is den eerste keer in 10 jaar tijd ,nie te geloven he man man man dat is straf!Zou de ziekenkas een reiske naar Australië vergoeden als ik daarmee genees?
    Intussen gaat de tijd maar vooruit en vooruit en ik kijk eigenlijk uit naar wanneer jullie terugkomen, want het lezen van jullie verhalen is super maar het horen in levende life zal toch nog wa anders zijn, ik mis jullie echt!
    een nat kuske,een gele snottebel en vooral veel chinees gebrabbel van ons Lotte ; en nen dikke knuffel van mij tot binnen mails Katrien