Port Macquarie en Byron Bay 5-7/1/2009 - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu Port Macquarie en Byron Bay 5-7/1/2009 - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu

Port Macquarie en Byron Bay 5-7/1/2009

Door: geert en joke

Blijf op de hoogte en volg Joke & Geert

07 Januari 2009 | Australië, Byron Bay

We zijn al een goed stukje noordelijker gereden de laatste 3 dagen, want morgen willen we ons visum voor Thailand gaan aanvragen in Brisbane.Nelson Bay was heel mooi, zeker de wandeling naar een top van 161 meter boven de zeespiegel vanwaar je een panoramisch zicht hebt van 360 graden over de verschillende baaien. En dan ook het strand met 35 km duinen, de grootste bewegende duinen van Australasia. Via een toeristisch omwegje langs een aantal meren en ik weet niet hoeveel 1, 9 en 18 mile beaches naar Port Macquarie gereden en daar uiteindelijk nog een campeerplaatsje gevonden en vroeg gaan slapen, want de dag nadien (gisteren dus) wilden we een koalahospitaal gaan bezoeken waar koala's opgevangen en verzorgd worden. Sommige werden binnengebracht wegens een ongeluk met een wagen, andere zijn gebeten door honden, sommige zijn hun natuurlijke habitat kwijtgeraakt wegens brand of ontbossing en andere vertonen gewoon ouderdomsverschijnselen en kunnen niet meer alleen overleven in de natuur, kwalen zoals artritis, blindheid, enz. Een beetje triestig, maar de meesten genezen hier en kunnen meestal terug naar hun natuurlijke habitat. Wisten jullie dat ze bij fracturen, deze beestjes ook opereren en soms zelfs ijzeren pinnen inplanten, zoals bij de mens, zodat ze weer perfect kunnen leven. De operatiezall was echt zoals in een modern hospitaal.
Gisteren namiddag dan een goei 450 km gereden naar Byron Bay, waar we deze morgen om 6h45 aan het duikcenter dienden te zijn om te gaan snorkelen in een reservaat op 5 minuutjes met de boot aan een rots voor de kust. Een plaats waar koude stromingen en warme stromingen bij elkaar komen en echt een paradijs voor beestjes. Wat hebben we gezien: naast enkele vieze maar ongevaarlijke kwallen, vooral 100en soorten vissen van alle kleuren, een black spotted eagle ray, een hoop andere roggen, een haai van 2 meter (ik vermoed een verpleegsterhaai) en vooral, hiervoor waren we gekomen, minstens 4 reuzen waterschildpadden, op misschien maximum 1 meter van ons, aan het rondzwemmen, of kwallen aan het opeten. Dit hadden we nog niet gezien, niet in Egypte en ook niet in Belize. Prachtig, prachtig, prachtig.
Morgen rijden we dus naar Brisbane en gaan we , terwijl we op ons visum moeten wachten, toch nog eens een pretparkje bezoeken, waarschijnlijk Warner Bros Movie World. Het is nu toch al meer dan 4 maanden geleden dat we nog eens een rollercoastertje hebben meegepikt ;). Tot een van de dagen.

Groetjes,

Joke en Geert

• 07 Januari 2009 - 08:22

Mieke Leje:

Dag Joke en Geert,

Leuk om te zien dat jullie zo van he zonnetje kunnen genieten in een prachtige natuur. bij ons was het deze morgen -10°. groetjes

Joke & Geert

Al jaren dromen we van een reisje rond de wereld. Nu vonden we het tijd om deze droom te verwezenlijken. Dus na veel plannen, voorbereiding is het eindelijk zover: bijna één jaar vakantie en de wereld met zijn prachtige cultuur en natuur op een "basic" manier ontdekken, met de rugzak. Zoals een vriendin van mij ooit schreef; onze thuis zal zijn waar onze rugzak staat. Een groot avontuur waar we echt naar uit kijken!

Actief sinds 09 Maart 2008