Hua Hin 22-24/2 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu Hua Hin 22-24/2 - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu

Hua Hin 22-24/2

Door: geert en joke

Blijf op de hoogte en volg Joke & Geert

23 Februari 2009 | Thailand, Hua Hin

Een kort berichtje om te vertellen dat we goed zijn toegekomen in Hua Hin. Eergisteren nog wat gerelaxed aan het zwembad en een Duvelke gedronken in de Red Piano Bar en Restaurant in Siem Reap, en gisterenmorgen om 6h30 met de taxi naar de grens met Thailand (Poipet) gereden. 2 uurtjes van Siem Reap naar de grens. Heel snel, want men is volop de wegen aan het verharden, en op een aantal bruggen na, waar men nog rond moet rijden, is de weg geasfalteerd en gaat het allemaal veel sneller dan vroeger. Aan de grens toegekomen, moesten we 10 minuutjes in niemandsland stappen naar Thailand. Eerst een brochetje gegeten en noedels als ontbijt , en dan met een heel comfortabele taxi rechtstreeks naar Hua Hin, zonder in Bangkok te moeten overstappen. Om 15h45 al aangekomen in Hua Hin, en terwijl Jos en Joke op de rugzakken pasten, natuurlijk vergezeld van een Singhabiertje en een coconutmilkshake, zijn wij gaan zoeken naar een guesthousje. Verschillende krotten met zicht op zee voor een spotprijs, maar toch uiteindelijk geopteerd voor Europa, een guesthouse met heel propere kamers en airco, voor een iets duurdere spotprijs van 700 baht per nacht ( ongeveer 15 Euro per kamer). We blijven in Hua Hin tot overmorgen om wat op het strand te zitten, en nemen dan de trein naar Chumphon, waar we zullen overnachten om 's morgens de ferry te nemen naar Ko Tao voor onze 4daagse duikcursus. Nadien naar Krabi, van waaruit we de Phi-Phi eilanden zullen bezoeken, dan nog 2 nachtjes Phuket, gewoon om te kunnen zeggen dat we er geweest zijn, en dan met het vliegtuig terug naar Bangkok tot den dertiende maart.

Groetjes en tot binnen iets minder dan 4 weken in Halle.

• 25 Februari 2009 - 08:17

Kristin:

Amaai amaai, wat een ervaring!!!!!!!!!
    Ben echt benieuwd om jullie met karnaval eens te zien. Ik ben net terug van 2 weekskes Mexio, Playa Del Carmen waar ik mijn Padi Adventure Open water behaald heb. Ik ga me inschrijven in Memo Ukkel om daar mijn Rescue Driver te behalen. Hopelijk bevalt jullie ook jullie duikcursus. Geniet er nog van de laatste weken en tot later.
    Groetjes
    Kristin Daelman
    Body Perfect Jokri
    Alsemberg

• 25 Februari 2009 - 12:34

Rene:

Op de Ko Phi Phi (eilanden) oppassen voor vallende kokosnoten,zelfs labgs de toeristische landwegen! In de streek van Krabi is (aan de kust) Ao Nang zeker de moeite waard, en in het binnenland Nakhon Sri Thammarat met een der grootste Boeddhistische shedis in een gebied waar het toerisme nog vrijwel niet uitgevonden is.Op Phuket is de grote Chinese Tempel ook een aanrader evenals de kleine maar mooie Zoo.
    Tot later,Rene en Greta.

• 26 Februari 2009 - 08:11

Nathalie:

hey halloooooooooooooooooo awel he alleen da laatste zinnetje valt mij op hahahahaaaaaaaaa jaja het zit er bijna op he voor jullie.het zal bijna tijd zijn da ge terug komt mij hier zo een heel jaar alleen achterlaten pffffffffff das toch .... mais afin bon het is bijna carnaval en we gaan da eens goed vieren he.allee tot binnen 4 weken en laat iet weten he als je teruuuuuug bent.xxxxxxxxxx

Joke & Geert

Al jaren dromen we van een reisje rond de wereld. Nu vonden we het tijd om deze droom te verwezenlijken. Dus na veel plannen, voorbereiding is het eindelijk zover: bijna één jaar vakantie en de wereld met zijn prachtige cultuur en natuur op een "basic" manier ontdekken, met de rugzak. Zoals een vriendin van mij ooit schreef; onze thuis zal zijn waar onze rugzak staat. Een groot avontuur waar we echt naar uit kijken!

Actief sinds 09 Maart 2008