Siem Reap, Cambodja van 16 tot 21/2 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu Siem Reap, Cambodja van 16 tot 21/2 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu

Siem Reap, Cambodja van 16 tot 21/2

Door: geert en joke

Blijf op de hoogte en volg Joke & Geert

20 Februari 2009 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vorige maandag na een uurtje vliegen naar Bangkok, 3 uurtjes voor de transfer, en nog een uurtje vliegen zijn we goed aangekomen in het stoffige Siem Reap, waar we 2 nachten hebben gelogeerd in Green Garden Home, maar dan verhuisd zijn naar het iets rustigere Tanei Guesthouse, waar we tot zondag zullen blijven. Toffe kamer en een zwembadje om eens af te koelen na de bezoeken aan de tempels in de buurt. We hebben ons een weekpas gekocht en de voorbije 3 dagen niks anders gedaan dan met de tuk-tuk de 10 tallen tempels van Angkor bezocht. De eerste dag hebben we de minder bekende tempels op het grote circuit bezocht, oa. het schitterende complex van Preah Khan met zijn ontelbare carvings en jungle-achtige ligging. Verder naar Preah Neak Pean, Ta Som, Eastern Mebon, Pre Rup, Sra Srang, Banteay Kdei, en aangezien we nog wat tijd hadden, de wereldberoemde tempels van Ta Prohm. Ta Prohm (waarvan gretig werd gebruik gemaakt in de film Tomb Raider, met Angelina Jolie) is een tempelcomplex, waarvan grote gedeelten volledig zijn overgroeid met imposante boomwortels. De tempels worden als het ware door de jungle ingeslikt. Eergisteren het kleine circuit rondgetuktukt en de bekende site van Angkor Thom bezocht en deze is werkelijk immens. De tempelcomplexen Bayon (met zijn 300 gezichten), Baphuon (die men al 30 jaar aan het restaureren is, en men heeft nog veel werk), Phimeanakas en het Koninklijk Paleis, Terrace of the Elephants, het prachtig gesculpteerde Terrace of the Leper King en North en South Kleang, beslaan een oppervlakte van 10 vierkante kilometer, en zijn, volgens mij de mooiste van de hele Angkorsite. In de late namiddag , en in de drukkende hitte van waarschijnlijk bijna 40 graden, teruggereden naar de belangrijkste en meest imposante tempel, Angkor Wat natuurlijk. Het zicht vanaf de westelijke ingang is indrukwekkend. Dit complex is vergelijkbaar met de piramides in Egypte. 3 miljoen kilogram stenen op een oppervlakte van 1,5 op 1,3 km. De gallerijen met 800 meter aan panelen waarin de verschillende oorlogen worden uitgebeeld, zijn enorm.
Gisteren Banteay Samre bezocht, en de veel verder gelegen

• 22 Februari 2009 - 06:51

Mams:

Hallo,

Amaai dat was nogal een reeks foto's, maar wel weeral de moeite. Prachtige details van de sculpturen. Vervelen doe je je daar precies niet.
    In ons Belgikske is het een en al geklaag. Barslechte autoindustrie, veel ontslagen, faillissementen enz., nog steeds geen stabiele banksector.
    Joke ik hoop dat je die cursus goed onder de knie hebt. Paps ziet dat al helemaal zitten.

Groetjes aan iedereen.

Joke & Geert

Al jaren dromen we van een reisje rond de wereld. Nu vonden we het tijd om deze droom te verwezenlijken. Dus na veel plannen, voorbereiding is het eindelijk zover: bijna één jaar vakantie en de wereld met zijn prachtige cultuur en natuur op een "basic" manier ontdekken, met de rugzak. Zoals een vriendin van mij ooit schreef; onze thuis zal zijn waar onze rugzak staat. Een groot avontuur waar we echt naar uit kijken!

Actief sinds 09 Maart 2008