Auckland 2 tot 7/12 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu Auckland 2 tot 7/12 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu

Auckland 2 tot 7/12

Door: geert en joke

Blijf op de hoogte en volg Joke & Geert

07 December 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hier zijn we terug met enkele fotootjes. Zoals gezegd in het vorig berichtje hebben we de eerste drie dagen niet echt veel gedaan, behalve wat geinternet , gerust, tv gekeken, naar de cinema geweest ( Quarantine is een aanrader, een hele goeie horrorthriller), het belgian beer barretje gevonden en verkend, en een beetje rondgewandeld in het centrum. Donderdag zijn we gaan eten bij Kellie en Colin in hun huisje in Half Moon Bay, op 35 minuten met de ferry van ons hostel en het was een hele gezellige avond. Kellie en Colin hebben we leren kennen in Guatemala en wonen in Auckland. Ze hebben ons ook een aantal interessante dingen gezegd die we zeker moeten bezoeken in Nieuw-Zeeland. Vrijdag te voet naar Mission Bay gewandeld ( op 8 km van Auckland City) en de lekkerste mosselen ooit gegeten in het Belgian Beer Cafe De Fontein, natuurlijk vergezeld van een Orval (voor mij) en ne kriek Belle Vue (voor Joke). Gisteren hebben we de ferry genomen naar Waiheke, een van de eilanden voor de baai van Auckland, en dit was echt prachtig. Onetangi Beach is een prachtig strand, het water was net goed qua temperatuur en we hebben dan ook redelijk veel gezwommen. Op weg naar de ferry zijn we nog in de Sandbar beland, dat een prachtig uitzicht biedt over een van de baaien, en hebben we gemerkt dat kerstfeestjes van kiwi's (Nieuwzeelanders) gepaard gaan met de nodige hoeveelheden wijn, want blijkbaar was evenwicht niet meer hun sterkste kant (ps. het was nog maar 19h). Waiheke is echt een heel mooi eiland. Op de ferry terug 2 Belgen ontmoet, die Nieuw-Zeeland rondreizen met de nederlandse organisatie Djoser, en hen natuurlijk naar The Occidental gebracht ( een van de andere Belgian Beer Bars in Auckland), waar net een heel goed lokaal bluesgroepje aan het optreden was. Vandaag hebben Kellie en Colin ons de hele dag rondgereden en hebben we het prachtige regionale park Waitakere bezocht, vergelijkbaar met een jungle, en een prachtige waterval. Piha is een mooi zwart zandstrand (door het ijzer) met metershoge golven, een surfparadijs, en natuurlijk kon ik het mij niet laten om wat te gaan bodysurfen op de golven. Heel plezant. Nadien nog een broodje met zalm en brie gegeten en nu zitten we terug in ons hostel. Morgen vertrekken we voor onze rondreis door noorder- en zuidereiland, en zullen we eerst Bay of Islands bezoeken. Volgens de boekjes een van de toppers van Nieuw-Zeeland. Belooft de moeite te worden. We houden jullie op de hoogte.

Groetjes,
Joke en Geert

• 07 December 2008 - 15:07

Rene:

geert en joke, ik denk dat john en danielle ondertussen ongeveer aangekomen zijn.Doe hen de groeten.Ik stuur heel binnenkort nog wel een berichtje maar ga eerst in de Circle Of Lembeek bij den Ambassadeur van Orval nog snel een pot pakken.Tot later!Rene en Greta.

• 07 December 2008 - 19:49

Nonkel Louis:

Beste Peter en Danielle
    ik hoop dat ge goed zijt aangekomen.Uw moeder is bij ons en vraagt bijna elk halfuur zouden ze nu daar alzijn.Ik heb haar gezecht dat ik uw op de voet zal volgen.Nog vele groetjes aan joke en Geert van onze twegen.Parien-Tante Simone en kinderen alsook van uw moeder M.L.
    Tot later Daaaaaaaaaag

• 09 December 2008 - 08:56

Mieke Leje,:

Dag joke en Geert,

Jullie genieten daar nog precies van mooi weer.
    Wij zijn gisteren naar Orval geweest voor nonkel Guy zijn ambasadeurs trofee te gaan halen en daar lag er nog redelijk wat sneeuw. Bij ons staat de kerstboom en de kerstbiertjes zijn aangenkomen.Groetjes aan Mieke Jelle en nonkel John.

• 09 December 2008 - 13:54

Tante Vérone:

hello joke, hello geert,en jelle en john die nu waarschijnlijk aangekomen zijn. Als ge dat schoon weer ginder ziet zou ge er zo naar toe gaan. wij hebben sneeuwvlagen voor het ogenblik hier in Barvaux. mijn wagen ligt vol. zal weer plezant zijn in het bos voor naar huis te rijden; enfin dat is winter niewaar? voor de rest alles goed. veel werk voor het ogenblik.
    tot binnenkort, en amuseer jullie nog goed.
    groetjes.....aan iedereen

• 09 December 2008 - 18:11

Pvw:

groetjes van de Getronics collega's van papa John!
    Joke, ik reken erop dat je hem kort houdt en zijn GSM verstopt ;)

• 09 December 2008 - 18:12

Pvw:

groetjes van de Getronics collega's van papa John!
    Joke, ik reken erop dat je hem kort houdt en zijn GSM verstopt ;)

• 13 December 2008 - 18:01

Veronique:

Weeral prachtig die foto's!En ja Geert nu hedde het wel getroffen met uwen Orval :)
    Joke,ik moest u de groetjes doen van Mimi Alice die deze week op controle was in het ziekenhuis.Ze ziet er echt goed uit.
    Den Eddy die vertrekt morgen skieën de gelukzak.Wij zullen wel fakken met al die wrakken bij ons :)
    Hier is het bitter koud.Allée amuseer jullie daar nog met de mama en de papa.
    Tot binnenkort,
    Vero,Nona,Zanna en de woefkes