Tewantin, Tin Can Bay and Rainbow Beach tot 14/1 - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu Tewantin, Tin Can Bay and Rainbow Beach tot 14/1 - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu

Tewantin, Tin Can Bay and Rainbow Beach tot 14/1

Door: geert en joke

Blijf op de hoogte en volg Joke & Geert

15 Januari 2009 | Australië, Rainbow Beach

In Noosa Heads hebben we geen plaats gevonden op de camping , en het leek nogal een beetje op een combinatie van Knokke en Cannes, en dus zijn we iets verder gereden naar Tewantin, op een goei 5 km, en ons voor 2 nachten op de camping geplaceerd. Een beetje gezwommen in het zwembad, filmkes gekeken, en van de zon genoten. 's Avonds ons opgepakt en naar de haven in Tewantin gewandeld op zoek naar een goed restaurantje. En gevonden. Ne goeie schotel met calamares en scampi's op de barbecue gegrild en lekkere sla. Nen hoop eten alleszinds en heel goed gemarineerd. Eergisteren dan doorgereden naar Rainbow Beach om een opslagplaats voor onze camper te zoeken, want morgennacht laten we die een nachtje achter, en dan teruggereden naar Tin Can Bay, een heel gezellig plaatsje, waar weinig te beleven valt, behalve dan de enkele (gisteren 2) wilde Pacific Humpback Dolphins, die elke dag een tiental km naar hier terugzwemmen om gevoed te worden. Gisterenmorgen vroeg opgestaan, en om 6h45 waren we al ter plaatse en Mystique en Patch waren al aan het rondzwemmen en aan het wachten op hun 3 kg vis, die ze hier dagelijks krijgen. Mooie fotookes kunnen maken van deze twee, die blijkbaar toch vrij aanhankelijk zijn, het is trouwens al de derde generatie dolfijnen die hier dagelijks komt, sinds de jaren vijftig, en vrijwilligers zorgen ervoor dat deze beestjes blijven langskomen. Deze dolfijnen mag je niet aanraken, want ze zijn een bedreigde diersoort, en krijgen maar 3 kg per dag, zodat ze zelf nog hun eigen eten moeten zoeken, want ze eten blijkbaar 30 kg vis per dag, maar het is de enige plaats ter wereld waar je deze wilde dolfijnen met de hand kan voeden, en dan nog gratis, allez, voor een luttele donatie van 2 Australische dollars, voor ne vis van 50 g. Dit hebben we dus gedaan en dat is wel iets speciaals. Om 9 h zijn we scampi's gaan kopen, en inktvis, in de vismarkt, en dan teruggereden naar onze camping, waar ik de hele namiddag het boek 'Honden in Riga', van de zweedse schrijver Mankell , heb gelezen, en het boek is uit nu, spannende thriller. Vandaag op de terugweg naar Rainbow Beach een kreekje bezocht en nu de fotookes op het internet aan het zetten bij dit en het vorige bericht, in afwachting van onze volgende 2 uitstapdagen naar Fraser Island.

Groetjes en tot lees vanuit Bundaberg, binnen 4 dagen, waar blijkbaar op dit moment de schildpadden aan land komen. We zullen zien of we deze kunnen zien.

Joke en Geert

• 15 Januari 2009 - 08:49

Nancy:

hallokes, allereerst een gelukkig nieuwjaar en vele spannende reisverhalen toegewenst.
    het is hier in plaats van berekoud nu berenat.heb eigenlijk wat tijd gevonden om eens een berichtje te plaatsen want ik zit nu in mijnen blok.
    heb maandag anatomie gehad wat supermoeilijk was, maar ja we zullen wel zien wat we er van terecht brengen heb nu nog 4 examen en dan eindelijk een weekje zonder zorgen.23jan gaan we met de hele ploeg naar körperwelten en dan eens lekker gaan eten.het zal een goede ontspanning zijn voor mij. alle nu weet ge weer wat meer van mij
    tot de volgende doei
    nancy,peter en de kindjes

• 15 Januari 2009 - 10:50

Katrien En Lotte:

Heeeeel mooi zenne, wow,ons klein varksken, lotte genaamd, is verzot op die fotookens van de dolfijntjes, dus steek er maar goed veel fotookens tussen van dolfijntjes ,ik mag thuis blijven om verder te genezen joepie, geen ziekenhuisopname!Intussen ook maar weinig nieuws ontvangen, tja als ge binnen in uw huis zit hoort of ziet ge weinig hé,alleen mijn twee ouwe bromberen moeder en vader Carlier,weinig beer veel brom hihihi,
    sjans dat ik hier met jullie kan meegenieten van jullie toffe fotoskens!Tot binnenkort,allez ik bedoel dan op de mail hé , have fun katrien en Lotte

Joke & Geert

Al jaren dromen we van een reisje rond de wereld. Nu vonden we het tijd om deze droom te verwezenlijken. Dus na veel plannen, voorbereiding is het eindelijk zover: bijna één jaar vakantie en de wereld met zijn prachtige cultuur en natuur op een "basic" manier ontdekken, met de rugzak. Zoals een vriendin van mij ooit schreef; onze thuis zal zijn waar onze rugzak staat. Een groot avontuur waar we echt naar uit kijken!

Actief sinds 09 Maart 2008