Blue Mountains and Nelson Bay 2 tot 4/1/2009 - Reisverslag uit Nelson Bay, Australië van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu Blue Mountains and Nelson Bay 2 tot 4/1/2009 - Reisverslag uit Nelson Bay, Australië van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu

Blue Mountains and Nelson Bay 2 tot 4/1/2009

Door: geert en joke

Blijf op de hoogte en volg Joke & Geert

04 Januari 2009 | Australië, Nelson Bay

Bekijk een aantal nieuwe foto's bij de laatste berichten vanaf Fox Glacier en zeker en vast de nieuwe filmpjes, die we gepost hebben. Eergisteren vanuit Sydney vertrokken richting Blue Mountains , maar eerst het Featherdale Wildlife Park bezocht en alle beesten gezien en aangeraakt, die we in Australie wouden zien. Wombats (een combinatie van een koala en een biggetje), tasmanian devil, kangoeroes, wallaby's en de toffe koalaatjes. Plezant dat je de dieren zo kan aanraken en eten geven. Daarna doorgereden naar Megalong Valley, waar we op een enorme oppervlakte tussen de paarden onze Jucy mochten neerplanten, eten gemaakt op ons gasfornuis in de koffer (allez, 4 pellepatatten gekookt, want we hadden niks anders en de dichtsbijzijnde winkel was op een half uur rijden ) en vroeg gaan slapen. Gisterenmorgen zijn we heel vroeg wakker geworden in de Megalong Valley met zicht op de Blue Mountains en zijn we dan ook vroeg vertrokken om de verschillende wandelingen op de rim naast de Blue Mountains te volgen. Vergelijkbaar met de Grand Canyon, maar iets minder diep en veel groener. En nadien via de Pacific Highway naar Nelson Bay (3 uurtjes ten noorden van Sydney). We zitten nu enkele dagen hier op een backpackers camping met zijn kangoeroe, die in de tenten zit te snuffelen, en enkele koala's , die zitten te maffen in de bomen. Hele gezellige camping en vriendelijke mensen, dus blijven we hier ietsje langer vooraleer door te rijden naar Byron Bay. We gaan nu een beetje aan 't strand liggen en zwemmen en morgen de omgeving wat verkennen. Groetjes aan iedereen en tot het volgende berichtje.

Joke en Geert

• 06 Januari 2009 - 10:15

Rene:

Geert en Joke, met enige vertraging onze allerbeste wensen voor 2009! Wij waren een week weg en daardoor computerloos. Tot binnenkort!Rene en Greta.

• 06 Januari 2009 - 20:58

Mams:

Dag allebei,
    Nieuwjaar was iets minder spectaculair, nog beetje last van jetlag.
    Maar de ossentong heeft dat goed gemaakt. Naar paps zijn vast recept smaakte ze natuurlijk fantastisch lekker.
    Shithead is reeds ingeburgerd en goed bevonden. Qua temperatuurverschil kan het wel tellen, de laagste waarde bedroeg vandaag -13° en het blijft nog berekoud voor de ganse week, zonder van de sneeuwlaag te spreken.
    Volgens de krantenkoppen van vandaag zijn er in Australie temp van 50° gemeten. !!
    Het ziet er daar ook fantastisch uit. Geniet nog maar.
    Dikke kus.

Joke & Geert

Al jaren dromen we van een reisje rond de wereld. Nu vonden we het tijd om deze droom te verwezenlijken. Dus na veel plannen, voorbereiding is het eindelijk zover: bijna één jaar vakantie en de wereld met zijn prachtige cultuur en natuur op een "basic" manier ontdekken, met de rugzak. Zoals een vriendin van mij ooit schreef; onze thuis zal zijn waar onze rugzak staat. Een groot avontuur waar we echt naar uit kijken!

Actief sinds 09 Maart 2008