sukhotai, chiang mai tot 12/2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu sukhotai, chiang mai tot 12/2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu

sukhotai, chiang mai tot 12/2

Door: geert en joke

Blijf op de hoogte en volg Joke & Geert

12 Februari 2009 | Thailand, Chiang Mai

Pling,plong,plong, pang,pang. We zitten nu in chiang mai voor een weekje en hier valt veel te beleven. In sukhotai hebben we gelogeerd bij een belg en voor 200 baht (4 euro) een scootertje gehuurd om naar de oude site te gaan en alle tempels rondom de historische site te bezoeken, en gelukkig dat we ons scooterke hadden en geen fiets want alles ligt redelijk ver vaneen. Overal tempels op afgelegen plaatsen tussen de bomen, bovenop bergjes en naast rijhuizen. Speciaal. De dag nadien wat gerelaxed aan het zwembad van ons guesthouseke en dan vertrokken met de bus naar Chiang Mai. Hier blijven we nu een weekje in een tof guesthousje met prachtige kamers voor 500 baht (een dikke 11 euro per nacht voor de kamer) en gaan we een beetje rondlopen in de stad en enkele uitstapjes boeken. Eergisteren een aantal tempeltjes bezocht en 'ontvoerd ' geweest voor 100 baht (2 euro) met een taxi om enkele tempels te bezoeken buiten de stad , maar vooral enkele factory's van zijde, juwelen, paraplu's en nog vanalles anders maar wel een tof om te zien hoe alles gemaakt wordt. Gisteren hebben we Maetang bezocht op een 40 tal km ten noorden van Chiang Mai, waar we met de olifanten gespeeld hebben, erop gezeten zonder stoeltje, een unieke olifantenshow hebben gezien (enen olifant kon beter voetballen dan de ganse belgische ploeg, nen andere konden we vergelijken met Rubens en heeft zijn zelfportret volledig ,zonder hulp van de begeleiders, geschilderd). Nadien een uurtje op nen olifant gezeten in een bakje, dan een ossekar genomen, lekker gelunched en dan met een bamboevlotje de rivier een stukje afgevaren. Een dorpje bezocht met oa. de Karen stam (langnekvrouwen, die vanuit Birma komen om hier te leven en een beetje bij te verdienen door te poseren voor foto's en sjaaltjes te verkopen, wel eens de moeite om te bekijken, hoewel het een toeristische attractie is) en dan naar de orchideeen- en vlinderboerderij. Vandaag een beetje uitgeslapen, straks naar een zwembadje op 200 meter van ons hotelleke en morgen naar de beroemde Doi Suthep tempel met een scooterke op 12 km buiten de stad. Zaterdag gan we de tijgerwelpjes vasthouden in Tiger Kingdom, nog een aantal tempels in de stad bezoeken en eens zorben (dwz . in nen helen grote opgeblazen bal nen berg afrollen, een nieuwzeelandse uitvinding, die ze hier blijkbaar ingevoerd hebben). Maandag vliegen we via Bangkok naar Siem Reap in Cambodja, waar we waarschijnlijk 5 nachten zullen blijven om alle tempels (oa. Angkor Wat en Tom) te bezoeken. En dan onze voorlaatste etappe ten zuiden van Bangkok, aan de stranden, en trachten onze duikerslicentie te behalen. We kunnen ons hier goed bezighouden. Groetjes van Myriam, Joske, Joke en van mij.

Ps. Nog iets, we gaan geen tekstjes meer bij de fotookes schrijven want dat duurt een beetje te lang, en hier is zoveel te doen en te zien. We zullen iets meer tijd steken in het maken van nog meer fotookes.

• 13 Februari 2009 - 07:41

Rene:

sawadee,in thailand en in cambodja is er prachtige instrumentale muziek te verkrijgen gespeeld door boeddhistische monniken, soms live in of nabij oude tempels in de brousse;koop dat op cd want het is zeker de moeite waard!khob khun maak khab!tot later,rene en greta.

Joke & Geert

Al jaren dromen we van een reisje rond de wereld. Nu vonden we het tijd om deze droom te verwezenlijken. Dus na veel plannen, voorbereiding is het eindelijk zover: bijna één jaar vakantie en de wereld met zijn prachtige cultuur en natuur op een "basic" manier ontdekken, met de rugzak. Zoals een vriendin van mij ooit schreef; onze thuis zal zijn waar onze rugzak staat. Een groot avontuur waar we echt naar uit kijken!

Actief sinds 09 Maart 2008