Bangkok 29/1-1/2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu Bangkok 29/1-1/2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu

Bangkok 29/1-1/2

Door: geert en joke

Blijf op de hoogte en volg Joke & Geert

01 Februari 2009 | Thailand, Bangkok

Tuk-tuk, tuk-tuk?, tuk-tuk! Nee, morgen, nu niet. Dit moeten we minstens honderd keer per dag zeggen.
We zijn 3 dagen geleden goed aangekomen ,s avonds om 23 h in de luchthaven en werden mooi opgewacht door de mama en Jos. Met de taxi naar ons prachtig hotel in het midden van de places to be and to see in Bangkok en natuurlijk een digestiefje gaan drinken om onze aankomst te vieren en wat bij te babbelen. Eerst een dagje gerelaxed aan het zwembad en wat rondgewandeld in Khao San Road, het backpackersmekka, waar ons hotel gelegen is en gisteren gestart met onze tempelzoektocht door de stad. Als je nog nooit in Thailand bent geweest is het moeilijk te geloven, maar het is indrukwekkend. Het Koninklijk Paleis, de wat prabang de liggende boeddha, de staande boeddha en het nationaal museum zijn prachtig en impressionant. Gisterennamiddag hadden we wel al een beetje zere voeten gekregen van het rondhossen van de ene tempel naar de andere en hebben we ons een uurtje langs de klongs laten voeren om de paalwoningen te bewonderen, de koninklijke boten te bekijken, dikke vissen eten te geven en de drijvende markt te bezoeken, alhoewel veel drijvende markt was er in de namiddag niet te zien , maar een tiental bootjes en dat was het, maar morgen gaan we naar de grote drijvende markt. ,s Avonds gekraakt in ons hotel toegekomen, een zwemmeke gaan doen en dan ..... de welverdiende massage, ik een Thaise massage, Joke een oliemassage , en ja, dat deed goed. Ok, ze hebben ons volledig in alle richtingen gekraakt, van links naar rechts, van onder tot boven, en op momenten was het bijten op de tanden, maar nadien waren we herboren. Nog een terrasje gedaan, met een livegroepje, en om 1 uur kwam er een olifantje van twee jaar ons nog goeiedag zeggen en vragen om eten, wat we hem dan ook gegeven hebben, en waarvoor we van hem een kniebuiging kregen en dan in ons bed gekropen om vandaag de rest te gaan bezoeken. Morgen hebben we een uitstapje geboekt naar de brug over de river kwai, de drijvende markt en de tijgertempel, waar een tiental tijgers door de monniken worden opgevoed en waar we bijkunnen. Ok, sommigen beweren dat de tijgers gedrogeerd worden, maar anderen zeggen dat het weestijgers zijn die door de monniken worden opgevangen, omdat ze niet in de natuur kunnen overleven. Wat nu de waarheid is weten we niet, maar alleszinds denk ik dat het de moeite zal zijn om deze katjes eens van heeeeel dichtbij te zien. Groetjes van ons. Meer nieuws volgt tijdens onze reis richting Chang Mai, in het noorden van Thailand, waar we vermoedelijk binnen een dikke week zullen zijn.
Joke en Geert

• 03 Februari 2009 - 06:45

Marc Heremans:

Niet tussen de balken van de brug misstappen en in de River Kwai belanden,;dus netjes tussen de spoorlijn lopen hé.Ook het oorlogsmuseumke bezocht en de kletsige monnikjongetjes zien ronddolen? Hier in Halle zullen wij nog wat gaan werken. Gisteren kregen we een tweede sneeuwoffensief.Vandaag is alles al weggesmolten.Van die koupieken zullen jullie wel geen last hebben. Jos, op de ek.vergadering van de FO zal ik je aankondigen als spreker over die aangeboden erotische Thaise massage...want daar willen we meer van weten.Ik steek mijn nek al uit naar jullie volgende verslaggeving.Beste vanuit Lembeek Halle. Marc en Det.Groetjes. PS omzet orva

• 03 Februari 2009 - 06:47

Marc Heremans:

omzet orval is geweldig aan het dalen in den Blue Note.

• 04 Februari 2009 - 08:51

Rene:

Proberen jullie ook de DoiSuthep tempel met de vele trappen te bezoeken en de DoiInthanon welke bij mijn weten de hoogste bergen zijn in de streek en als natuurpark beschermd zijn.'s Morgens kan het er tussen 0 en 10 graden zijn wat voor de Thais abominabel fris is.
    Tot later, Rene en Greta.

• 05 Februari 2009 - 19:03

Françoise:

Dag iedereen
    Alles precies in orde!
    Hier in Halle ook.
    Nog altijd een winteroffensief, koud, regen en voor zaterdag terug sneeuw.
    Hoe zit het met de mama en met Jos? Zien ze t'zitten met de rugzak?
    En hoe staat het met de tsjakken? Hopelijk hebben ze er ni te veel last van.
    Met Liza en David alles in orde. Hun huizeke begint er prachtig uit te zien.
    Nu een vraagske voor Myriam. Woensdag vertrekken wij voor 12 dagen naar Cap Verdië en ik heb ni veel lectuur. Is het oké Myriam dat ik enkele boeken van jou leen. Allezins bedankt op voorhand!
    Ziezo t'is stilaan de moment om de video voor de beenhouwers in gang te zetten. Ik zal niks verklappen maar t'is de moeite.
    Tot een van dees. Heel waarschijnlijk een berichtje van in Cap Verdië.
    Groetjes en ook ne kus!

• 07 Februari 2009 - 06:42

Paps:

't zien er inderdaad lieve poeskes uit, maar 'k zou ze in 't wild ni willen tegenkomen. De tempels zijn prachtig, als wat blinkt allemaal goud is dan is Thailand nog niet failliet. Hier gaat alles zijn gang. Nog steeds slecht weer, regen, sneeuw, vriezen. Bert Anciaux liet zich ontvallen dat hij veldrijden geen topsport vond. Uitgerekent enkele dagen later wint Niels Albert het wereldkampioenschap veldrijden, aangemoedigd door een massa Belgen. Nijs heeft het gat laten vallen en daarna met de ganse belgische ploeg afgestopt. Van topprestaties gesproken. Laat de belgische voetbalploeg daar eens een voorbeeld aan nemen. Amuseert ulle nog goe met Myriam en Jos, want het staartje wordt kort ...
    Paps.