Chiang Mai (tot 15 febr) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu Chiang Mai (tot 15 febr) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu

Chiang Mai (tot 15 febr)

Door: geert en joke

Blijf op de hoogte en volg Joke & Geert

14 Februari 2009 | Thailand, Chiang Mai

Een weekje Chiang Mai vliegt voorbij en hier is zoveel te doen en te bezichtigen. Gisteren heeft Joke een massagecursus gevolgd, met Jos als oefenpop, terwijl ik eens ben gaan zwemmen in het zwembad van een van de guesthousekes in de buurt. In de namiddag Tigerkingdom bezocht, waar we een fotosessie hebben laten maken met twee van de tijgerwelpjes van 4 maanden oud en het is wel eens plezant om zo dicht bij die beestjes te kunnen. Niet altijd even evident, want ze lopen rap weg, en ze zijn niet altijd even braaf. Ze zouden wel eens durven te bijten om te spelen.
Vandaag een scootertje gehuurd en den berg opgecrosst naar ,volgens velen, een van de mooiste tempels Doi Suteph. Dit kunnen we wel geloven, zeker de 306 treden naar boven zijn de moeite, maar met een grote stelling rond de gouden chedi was dit toch zo geen goede fotootjesopportuniteit. Vooral gezellig zijn de kinderen, die hun dansjes rond de tempel tonen. En de coconutmilkshake en wafel waren ook lekker. Dan zijn we met de scooter nog 4 km verder gereden naar de koninklijke tuinen , en deze waren enorm prachtig. En groot, je kan hier gemakkelijk enkele uren rondwandelen. Terug de berg afgescooterd en nog 3 mooie tempels bezocht in de stad. Straks gaan we nog iets eten en drinken op een van de vele , plezante terrasjes, morgen is het zondag en gaan we wat rondlopen op de marktjes, dan nog wat aan het zwembad liggen, onze rugzak maken, en maandagmorgen vertrekken we met het vliegtuig via Bangkok, naar Siem Reap (Cambodja). Angkor Wat, Angkor Tom, ... Here we come !
Groetjes van ons 4 !

• 15 Februari 2009 - 04:15

Paps:

Da was plezant zeker, stoeien met die grote poezen. Patricia en Luigi hebben een nieuwe gebuur. Hij was de eerste die naar het huis kwam kijken. We hebben vrijdag en gisteren verder leeggemaakt en gekuist.
    Voor de rest geen groot nieuws in Lembeek. Memie Alice zit met de griep.
    Fortis is terug een staatsbank zoals 20 jaar geleden Aandeelhouders hebben neen gestemd tegen de verkoop aan BNP. Als ze nog niet vertrokken zijn, doe de groetjes aan Jos en Myriam. 't Amusement !

• 15 Februari 2009 - 14:31

Laurien:

is het daar leuk?

• 17 Februari 2009 - 13:33

Sienke:

heykes,

weeral effe geleden da ik op de site geweest ben. ondertussen zijn we opnieuw verhuisd, de eigenaar van het huis in lennik kwam terug, dusja. ma we hebben weer veel geluk gehad en zijn op een bungalow gestoten in bellingen (pepingen) en vanaf 1 februari vertoeven we hier, en nu toch zeker voor 3 jaar. als ik die foto's met die tijgers zie, ben ik jaloers hoor, ik vind het echt prachtige beesten! Groetjes, Sienke

Joke & Geert

Al jaren dromen we van een reisje rond de wereld. Nu vonden we het tijd om deze droom te verwezenlijken. Dus na veel plannen, voorbereiding is het eindelijk zover: bijna één jaar vakantie en de wereld met zijn prachtige cultuur en natuur op een "basic" manier ontdekken, met de rugzak. Zoals een vriendin van mij ooit schreef; onze thuis zal zijn waar onze rugzak staat. Een groot avontuur waar we echt naar uit kijken!

Actief sinds 09 Maart 2008