Algemeen berichtje van Joketje - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu Algemeen berichtje van Joketje - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu

Algemeen berichtje van Joketje

Door: Geert en Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke & Geert

24 Mei 2008 | Guatemala, Flores

Hey Amigos,

Ondertussen zijn we al een hele tijd onderweg. Zoals jullie waarschijnlijk kunnen raden, vliegt de tijd voor ons. Als ik eraan denk wat we allemaal al gezien hebben, wauw! Nog geen seconde heb ik onze beslissing om een jaartje rond te reizen betreurd. Ik moet echter wel toegeven dat ik het in `t begin een beetje moeilijk had. Iedere keer als we in de bus zaten onderweg naar het volgende mooie plekje, dwaalden mijn gedachten af naar huis en vooral naar de mama. Tja, wel raar. Vroeger als ik als klein meisje op bivak ging, heb ik dit nooit ervaren en nu da`k 30 jaar ben mis ik mijn mama. Soms als ik mijn ogen sluit, zie ik beelden van de familie, vrienden,... Zoals bvb Julien zijn deugenietengezicht, Ticha met haren krullenbol, de collega`s rond pralinekes en pateekes, de familie Dooms in den Blue Note,... De vele reakties op onze blog vind ik super. Het is leuk om af en toe eens nieuws te krijgen van het thuisfront, want buiten internet hebben we hier niet veel nieuwsbronnen uiteraard. Maar eigenlijk zou ik toch een paar dingen willen weten zoals hoe zit het nu met Leterme I, hoe is Sara afgelopen en hoe gaat het met al de zwangere vrouwen? Personen die niet graag reageren op onze blog kunnen ook altijd een mailtje sturen naar jokebaut@hotmail.com of geertcortenbosch@hotmail.com. Laat aub af en toe iets weten, ook al gaat het over de dagelijkse bezigheden zoals bvb ne pot gaan pakken in De Met.
En collega`s waar zitten jullie? Alles ok op D1? Nog nieuwtjes, nog roddels? Let me know! Jaja, we hebben nog ne lange weg te gaan en ik kijk uit naar de ontmoetingen met de familie, maar 1 ding is zeker, deze reis is tot nu toe al superformidastisch geweest en ik raad het iedereen aan!

Dikke, dikke knuffels aan iedereen
Joketje

  • 25 Mei 2008 - 08:23

    Brenda:

    hey joke en geert

    als ik lees hoe jullie de dagen ervaren die jullie tot nu toe al beleefd hebben is het de moeite, ook de foto's zijn supper mooi, vooral de beestjes en de mooie uitzichten van de natuur.
    wij ons op dienst gaat het zijn gewone gang zoals je zelf wel weel, de ene dag leegloop en de zelfde dag nog terug opgevuld.
    Met Kristel gaat het supper ze heeft nog energie over, tege ongeveer 5 juni gaan we het weten hé, nieuws volgt daarover.

    vele groetjes Brenda

  • 25 Mei 2008 - 12:19

    Tischa:

    Ha, de toeristen!
    Hoe het met jullie gaat hoef ik ni te vragen, de foto's en verslagjes spreken boekdelen! Het is telkens weer uitkijken naar het volgende berichtje, om dan languit met een glaasje wijn bij hand te ontdekken waar jullie zoal de dagen mee vullen, te genieten van de prachtige foto's en weg te dromen bij al die spannende, leuke en grappige verhaaltjes, super gewoon!!!
    Hier gaat alles z'n dagelijkse gangetje, werken, nog even voetbal en dan aftellen naar ons verlof. Zaterdag gaan we naar Antwerpen winkelen om ons alle 4 in't nieuw te steken voor den trouw, en dan zal't er rap zijn, eerst nog de examens doorspartelen... Anaïs is weg met nonkel John en tante Yelle de "kruidenwandeling" doen, maar zoals altijd zie ik "inspanningen leveren" op een zondagnamiddag ni echt zitten...
    'k ga steaks op internet nog wa

  • 25 Mei 2008 - 12:23

    Tischa:

    oei, de wijn zit al in mijne kop, heb een foute bewerking gedaan en berichtje al verzonden...
    Enfin, wat ik nog wou zeggen: ik ga straks op internet nog wat zoeken naar een nieuw poesje om ons gezin te vervoegen na ons verlof, heb al hier en daar gevraagd maar zonder succes... en zonder beestjes is't huis te leeg... waarmee ik ni wil zeggen dat jullie me 1 of ander spinnekopke moeten meebrengen zenne!
    Allez, geniet nog van wat er rondom jullie gebeurd en beweegd en vooral van elkaar!
    Dikke knuffff
    Tischa
    en nu: verzenden!

  • 25 Mei 2008 - 17:21

    Mama:

    Ik ben juist terug van een weekendje werken in Top Senior en heb al jullie berichtjes gelezen en foto's bekeken. In één wooerd: FANTASTISCH, da gebisj neem je er gewoonweg bij, want da zie je bij ons niet. Ook de foto's van de Maya-sites zijn heel mooi. Hier alles OK; gisterenavond naar Jazz Brussels geweest en blijven plakken bij Billy Willy, ne fantastische blues groep en daarna met de laatste trein naar huis, want no car als we ne pot drinken. Joke, bij Présence heeft Sara( mooie Sara) de touwtjes in handen en stiekem kijk ik er soms ook naar. Het Euro Songfestival werd door Rusland gewonnen; heb ik vanmorgen via de nieuwsberichten gehoord. Verder gaat hier alles zijn gewone gangetje en vanaf 10 juni zijn Jos en ik met verlof; de bestemming hangt af van de weersvooruitzichten: Nederland, Frankrijk of Engeland indien goeie vooruitzichten anders, een last-minute naar een Grieks eilandje, vooral om te scooteren.
    Ne goeiendag van Fran, Eric, Liza, David, Vero en kids, Jos en van mij.

  • 25 Mei 2008 - 18:50

    Mama:

    Daarstraks vergeten: ook nog de groetjes van Jefke Marcelis, broer van fantastische collega Jacqueline.

  • 26 Mei 2008 - 06:26

    Veronique:

    Hey Joke en Geert,
    Als ik jullie verhalenleesen foto's bekijk ben ik stiekem toch wel een beetje jaloers dat ik geen 20 jaar jonger ben want dan zou ik jullie misschien wel vervoegd hebben.
    Hier alles zoals vanouds.Nona en Zanna tellen af naar de examens.Het zal weer even 2 weken stressen worden maar nadien kunnen ze 2 maanden lekker op hun luie kont liggen.Hier thuis animatie genoeg met onze nieuwe huisgenoot.Amai,wat een monsterke met super veel energie.Tommy heeft geen 2 min.rust meer.
    Gisteren ne goeie kriek (meer dan 1)gaan drinken met Josée,Ronny en Tania (collega) in De Kring.
    Vandaag en morgen de late.Na een week verlof zallen het weer een wennen zijn.
    Het ga jullie nog goed en tot gauw,
    Vero,Nona,Zanna,Tommy en Xia

  • 26 Mei 2008 - 06:53

    Mams:

    Dag allebei
    we hebben hier de laatste dagen al mooi weer gehad en zijn buiten dus al goed opgeschoten, onze hoop zand en stenen zijn eindelijk weg en raad eens daar lag waarempel nog een oprit onder helemaal tot aan de garage.
    Op onze wandeling hadden we een mooie respons van 20-tal personen en we hebben weer wat bijgeleerd over de kruiden in de natuur (belgische hé) zoals het betaamd hebben we afgesloten met een terrasje te doen en iedereen content.
    Zaterdag een dineetje van de chiro (60 JAAR) met mieke lege en nonkel guy, carine en pascale en vele oud bekenden was het een hele toffe avond.
    Een opening zoals in de goeie oude tijd, dan bikke bikke bik...dan zangstonde en dan ....je raad het al gevolksdanst (hiel goo)
    en ondertussen genieten we mee van jullie reisverhaal en krijgt iederen al goesting om er ook eens uit te vliegen.
    maar dat komt hé we tellen af.
    Op avond, zoals gisteren op goed vallend uit een drankje hapje op ons terras missen we wel dat de cortensboskes binnenvallen en op de vraag wa drinkt ge hm een orvalleke, awel ja als antwoord krijgen. maar we gaan da goed maken.
    straks neem ik al de plaats in ik ga nu naar miemie alice (tuintje doen)
    Hasta luego hichos e vaya con dios.
    Muchos besos


  • 26 Mei 2008 - 15:48

    Kathleen:

    Hey Joke en Geert

    Zo te zien gaat alles goed met jullie, is wel de moeite hé amaai. Geniet er nog met volle teugen van!!!

    Vele groetjes vanuit België!!!

    Kathleen Moons (beter bekend als DJ Pat en Kat hé ;-))XXX

  • 27 Mei 2008 - 09:27

    Sienke:

    heykes!! alles okido op D1, drukke dagen wisselen af met minder drukke, veel nieuws is er ni denk ik, Christel is nog ni bevallen zover ik weet hehe.Er is op het budget van onze dienst een tillift besteld, das wel handig, ma ze moet er nog komen...
    Jaja, tijd vliegt, dus geniet ma met volle teugen!!! Groetjes,Sienke

  • 27 Mei 2008 - 13:19

    Geneeskunde 1:

    gedaan met verhuizen en ontslagen en opnames, tijd voor joke en geert!!!!
    we volgen regelmatig jullie belevenissen in deze verre oorden. de plaatselijke culinaire geneugten vloeien zoals we kunnen lezen rijkelijk in jullie spijsverteringstelsel. laat het jullie bekoren. hier vloeien de pralines in overvloed, maar door het werk worden we er niet dikker op.de regimeperikelen van nicole komen niet goed. de champagne mag zeker al komen. diana is geslaagd voor haar rijbewijs.wat een avontuur voor haar!!! ge wilt roddels, we houden ze voor je thuiskomst, anders had je maar thuis moeten blijven. questie van je vkantie niet te vergallen............(hihi)
    christel is nog steeds rond ,actief en gezond. ze ziet er echt goed uit en de baby zit nog heel hoog. we houden je op de hoogte van de situatie. op 4 juli organiseren we onze 1e bowling,vogelpik en sjoulbak avond met dr delbecq en antoine (inhuldiging van de nieuwe consultatieruimtes) mocht je zin hebben om af te komen...
    vele groetjes van je collega's !!!!!

  • 28 Mei 2008 - 18:47

    Paps:

    Mams zegt mij dat jullie ondertussen in Belize zitten en op de planning zie ik juist dat jullie vandaag naar Mexico verhuizen. Zal zeker ook de moeite zijn.
    Op Zaventem is er een Amerikaans vrachtvliegtuig van de baan geraakt en in 2 gebroken. Er zijn gelukkig geen gewonden gevallen, maar het vliegtuig lag nog op de landingspiste, met vertragingen als gevolg. De Amerikanen doen nogal misterieus over de lading. Als je weet dat de zending naar Baghrein moest zal het nogal wat zijn.
    Hoe was het in Belize ?

    Paps.

  • 28 Mei 2008 - 19:11

    Francoise En Eric:

    dag jullie twee
    hier alles in orde ook met liza david en tom die begint te blokken
    volgende week gaan wij er enkele dagen tussenuitr waar naartoe is nog niet zeker
    tziet er daar wel teen en tander uit
    voor tgebisch liever jullie dan ik
    we hebben juist gedaan met eten buiten natuurlijk gezien het goede weer
    ziezo meer ni te vertellen toch wel ik heb de twingo (rode kaart bij de controle) geruild voor een peugosjke decapotabel (occasie naruurlijk) en daarmee volgende week naar frankrijk tzal tof worden
    ziezo dat is het tot volgende keer
    fran eric liza david en tom en felix en tuurke

  • 31 Mei 2008 - 11:16

    Katrien En Lotte:

    yes, wow joepie, madameke lotte is 19 maanden en nu stapt ze eindelijk alleen!!!!Het wonder is geschied, natuurlijk nie zonder gevolgen voor mij en ons moe en onze pa want nu koerst ze overal naartoe, kruipt ze overal op en af amaai amaai! Intussen heb ik dienen assesment in leuven gedaan voor adjunct hoofdverpleegkundige van dagziekenhuis amaai dat was gene kak zenne , joke wat dat ze u daar allemaal vragen dat kunt ge niet geloven, maar enfin k ben blij dat ik het eens meegemaakt heb.t is nu afwachten op een reactie van de directie maar zoals ze steeds rap zijn in halle zal t nog wel een paar maandjes duren vooraleer ik daar iets van weet, vast staat alleszins dat ik niet meer terug ga naar de dienst spoed, ik kan daar niet meer werken in dat kiekenkot dat van geen kanten draait, dus blijf ik lekker op ok en ga ik in de weekends dat mijn klein prutske weg is, mobiele equipe doen in het ziekenhuis , dus joke dan zal ik misschien ooit eens met jou werken in t weekend als je terugbent he! En moest ik nu mijn lotteke niet gehad hebben k was zeker afgekomen naar een plaats dat ik jullie eens zag, maar ja dat is nu eenmaal mama zijn hé,ik stel voor dat we dat ne keer overdoen als we wat ouder zijn , dat mijn klein mieke het verstaat dat haar mama een reis maakt.T spijt me dat het zo lang geduurd heeft voordat ik jullie nog eens een mailtje kon sturen maar k had het hier razenddruk, koersen van en naar het werk en ook koersen achter ne waggelende peuter. Intussen is het weer hier terug mossel noch vis, t is niet koud maar tis ook weer niet warm genoeg om gezellig een glaasje wijn te drinken op een terraske, t is trouwens een wolkbreuk geweest in limburg daar zijn er weer immense overstromingen.K weet niet of ik je verteld had dat ik opkwam voor de sociale verkiezingen in t ziekenhuis van halle en ik ben verkozen, ben intussen ook al met de syndicale delegatie ne keer gaan praten met de directie over de wantoestanden op spoed en ik vermoed dat het wel terug wat beter gaat worden want dienen nieuwe directeur mevr lemmens amaai dat is een die er zeker voor gaat en die eens naar haar personeel luistert!Allez k ga jullie nu laten dat ik de volgende mail nog wat te vertellen heb, enfin dat heb ik altijd hé,ne carlier waar dat niks ne meer uitkomt dat zou een wonder zijn!tot very binnenkort op de mail, ik mis jullie maar geniet met volle teugen!!Dikke kussen katrien en lotte en de familie frans emmy erik isabelle en arneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke & Geert

Al jaren dromen we van een reisje rond de wereld. Nu vonden we het tijd om deze droom te verwezenlijken. Dus na veel plannen, voorbereiding is het eindelijk zover: bijna één jaar vakantie en de wereld met zijn prachtige cultuur en natuur op een "basic" manier ontdekken, met de rugzak. Zoals een vriendin van mij ooit schreef; onze thuis zal zijn waar onze rugzak staat. Een groot avontuur waar we echt naar uit kijken!

Actief sinds 09 Maart 2008
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 96462

Voorgaande reizen:

12 April 2008 - 18 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: