Midden-thailand tot 8/2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu Midden-thailand tot 8/2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu

Midden-thailand tot 8/2

Door: geert en joke

Blijf op de hoogte en volg Joke & Geert

07 Februari 2009 | Thailand, Bangkok

't Is al 7 dagen geleden sinds het vorige berichtje, maar het vliegt hier voorbij, en we leven continu op straat , want ofwel is 't te warm in de kamer, ofwel te koud als den airco opstaat. 't Vervoer valt goed mee, vooral met de trein gereisd , voor enkele baht, van Bangkok naar Ayutthaya, dan naar de apen in Lopburi , via Psitanulok naar Sukhotai en hier zitten we nu in den bar van den Jacky zijn guesthouse, nen belg die hier al meer dan 10 jaar zit. Ayutthaya hebben we volledig rondgefietst en 't was de moeite, liggende boeddha's, zittende boeddha's, staande patjes, tempels, torenkes, palen, stenen, en nog meer van al dat. Lopburi, daar zit het vol met apen, ok, de toeristen ook, maar wij eten niet zo veel nootjes en bananen. In de straten, elektriciteitspalen, de tempel, op de terrassen, overal apen, maar ni altijd even braaf. Ze hebben de Jos goed meegehad, de vlooien uit de vlechtjes van Joke geprutst , gelukkig heeft mij ma niks voorgehad, want zij en beesten, ja, oppassen (zie lama,s in Bellewaerde 25 jaar geleden ;))
Vandaag in Sukothai met een scootertje voor 6 euro den heln dag rondgecrosst van tempel naar boeddha en dan een beetje gerelaxed in 't zwembad met een singhabiertje. Morgen zonnen , internetten , massage en rust om dan verder te trekken naar Chiang Mai waar we 4 nachten zullen blijven. Groetjes van ons, de mama en Joske.

• 08 Februari 2009 - 10:03

Marc Heremans:

In Halle trouwde gisteren (7/02) Jurgen en Stien van de Fazant. Er werd overvloedig champagne geschonken.De dag is hier dan ook wat voorbijgebroebeld maar zonder echte apen in de mouw.'k zie er wel slecht uit, zegt Bernadette.Ge ziet je moet niet in Thailand zijn om u ne keer belabberd te voelen.Ge hebtalvast nen goeie dag van de Gilles die de carnaval hier stilaan in gang trekken.Voorts loopt hier alles zijn normale gangetje.Van Chiang Mai naar Chiang Rai naar het drielandenpunt of de gouden driehoek en het opiummuseum...we horen of zien het nog wel.Zondaggroetjes vanuit het oh zo rustige Lembeek Halle.Geen tuftuf, gescooter...hopenal eens een paard...

• 10 Februari 2009 - 09:26

Mieke Léje,:

Dag Joke en Geert,

Jullie hebben het laatste stuk aangegevangen.Het ziet er ook weer prachtig uit.
    Wij zijn terug van oostenrijk en weer aan 't werk. iets kortere vakantie dan jullie maar toch van genoten.groetjes ook aan jos en myriam.

Joke & Geert

Al jaren dromen we van een reisje rond de wereld. Nu vonden we het tijd om deze droom te verwezenlijken. Dus na veel plannen, voorbereiding is het eindelijk zover: bijna één jaar vakantie en de wereld met zijn prachtige cultuur en natuur op een "basic" manier ontdekken, met de rugzak. Zoals een vriendin van mij ooit schreef; onze thuis zal zijn waar onze rugzak staat. Een groot avontuur waar we echt naar uit kijken!

Actief sinds 09 Maart 2008