Town of 1770 and Airlie Beach, 19-22/1 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu Town of 1770 and Airlie Beach, 19-22/1 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Joke & Geert Baut - Cortenbosch - WaarBenJij.nu

Town of 1770 and Airlie Beach, 19-22/1

Door: geert en joke

Blijf op de hoogte en volg Joke & Geert

22 Januari 2009 | Australië, Airlie Beach

We hebben de laatste dagen veel vis gezien. Vanuit Mon Repos zijn we naar Town of 1770 gereden, waar James Cook in 1770 voet aan wal gezet heeft, en hebben we een deeltje van het Great Barrier Reef verkend, zonder risico op Box Jellyfishes of ander gespuis en het Fitzroy Lagoon, op 2 uurtjes varen van de kust was de moeite. Een blue spotted eagle ray gezien, enkele verpleegsterhaaien en vooral veel prachtige vissen en koralen. Een heel toffe daguitstap. Dan zijn we verder door gereden naar Rockhampton, enkel om te slapen, want veel viel daar niet te beleven, en gisteren nog 6 uurtjes naar het noorden gereden, naar Airlie Beach, de uitvalsbasis voor de Whitsunday Islands. Aangezien we nog maar een weekje in Oz zijn en zoveel mogelijk willen zien, hebben we gekozen om vandaag met een speedboot 1 dagje de eilanden te verkennen. De eerste stop was een grot waar men tekeningen van de Aboriginals heeft gevonden. Deze heb ik heel snel bekeken en dan terug naar beneden gerend naar de boot, want 1 ding was hier verschrikkelijk. 100en, 1000en dazen, en ze vonden mij precies heel tof. Ik denk dat ik er zeker minstens 50 heb moeten doodkloppen. Nadien gaan snorkelen naast een van de eilanden, en het rif was weer totaal anders. In onze stingersuit, want blijkbaar zitten hier toch gevaarlijke kwallen, we hebben er gelukkig geen gezien. Mooi rif, mooie koralen en heel veel vissen. De mannen van onzen boot hadden visvoer mee, dus de beesten kwamen echt tot naast ons ( er heeft zelfs enen in Joke haar poep gebeten, en het deed pijn naar het schijnt), en daarna naar het bekendste strand ter wereld: Whitehaven Beach, wit zand, blauw water, heel heel mooi, maar weer een probleem, opnieuw de dazen, opnieuw massabegrafenis. Deze avond zijn we lekker gaan eten, ik pasta met zeevruchten, Joke kangoeroe, en het was lekker. Morgen trekken we naar Townsville, overmorgen nog een nationaal parkje en watervallen, en dan naar Cairns voor de laatste 3 dagen van deze etappe, voor we naar Thailand vliegen.

Groetjes en tot vanuit Cairns.

• 23 Januari 2009 - 06:45

Mams:

Hallo,
    Dat ziet er daar ook weeral prachtig uit. Die schildpadjes zo zien is inderdaad een unieke ervaring. Een paar mensen van PASAR zijn ook al in Australie geweest en de reportage op ons ledenfeest zal daarover gaan, ben benieuwd wat van hun te zien zal zijn.
    En verder lijkt alles ok daar. Ook weeral lekker gegeten en van strand en prachtig water genoten.
    Hier gietende regen en koud. En verder elke dag negatief nieuws over de ontslagen die vallen, banken die het slecht doen enz..behalve in de ziekenhuizen daar zitten ze met hun handen in haar wegens tekort aan plaats. Joke werk genoeg voor u wanneer je terugkomt.
    Dikke knuffel

• 24 Januari 2009 - 17:42

Brenda:

hey Joke en Geert
    De foto's zijn adembenemend, ook de filmpjes zijn heel tof, vooral die schildpadjes allemaal.
    Gisteren hebben we het etentje gehad van de dokters, Ik had avond omdat ik in december al naar Corperwelt was geweest en had voorgesteld om avond te doen. Dus de andere naar Corperwelt met een bus. Tege 20.30 was het afspraak in de drie fonteinen in Beersel, Eddy had geregeld dat ook ik om 20u kon vertrekken om optijd daar te zijn. Ik zal je een paar foto's doorsturen langs je email-adres. Ook is Marie-jane in de bloemen gezet voor haar 35 jaren dienst op D1.
    het was een toffe avond.

tot de volgende Groetjes

• 24 Januari 2009 - 20:43

Marc Heremans:

Je mams en Jos zullen op dit moment wellicht hun Thailandvaliezen aan het prepareren zijn.Gisterenavond hebben we met hen nog lekker gewisselbekerd bij Eric en Françoise.In Halle zijn het vandaag weer zwierige prins en princes carnavalverkiezingen. Anderzijds zit België weer opgezadeld met een hallucinerende beestachtige kindercrechemoord in Dendermonde.Telkens vinden we gelukkig wat frisse verademing in jullie ontspannende natuurshots, videoreportages en opgewekte verslagen.Geniet maar heerlijk verder van jullie onvergetelijk avontuur.Jullie zullen wel een berg te vertellen hebben bij jullie terugkomst.Jaja...het begint stillekesaan naderbij te komen hé... Maar laat dat maar niet aan jullie hart knagen en geniet nog volle dagen.Zaterdagavondgroetjes van Marc en Det.

• 25 Januari 2009 - 09:47

Marc Heremans:

Na een razend spannende finale werd even voor 3 uur zondagmorgen Hans Denayer en Saskia Rossie van carnavalgroep De Froesjeleirs uitgeroepen tot het nieuwe prinsenpaar.

Dat de strijd spannend was bewijst de 24 punten verschil die er is tussen de winnaars en het tweede koppel Sebbe en Ilka van Toeternitoe was en dit na een verkiezingsstrijd die begonnen was om 10 uur zaterdagmorgen en eindigde om 3 uur zondagmorgen.

Een pluim van ons krijgt zeker Halattraction die de ganse avond met een zelf ineengeknutseld doek moesten trekken en zeulen. Het doek in het CC ’t V ondel is immers al bijna 2 jaren stuk en dat voor een cultuurcentrum. Voilà weer wat nieuws uit Halle zi.Marc

• 25 Januari 2009 - 14:43

Tischa:

Na bijna 2 maanden stilte ten gevolge van aanhoudende computerproblemen, kan ik nu eindelijk de draad weer oppakken en me enkele uurtjes aan het beeld kluisteren om jullie avonturen te volgen. En ik moet zeggen: fantastisch! De foto's, de verslagskes, ik kan er niet genoeg van krijgen... Die hagelwitte stranden en bleek-blauw-appel-groene zee zouden me ook wel kunnen bekoren hoor. Na die koude periode hier in België zouden we ook wat zon en warmte kunnen gebruiken, ne mens voelt zich dan toch direct iets beter in z'n vel hé.
    Met ons is verder alles ok, ondanks de enkele moeilijke en emotionele momenten waarover jullie wel al zullen gehoord hebben... Life is not always fun, jammer genoeg... maar laat het niet aan jullie hart komen en geniet nog van jullie avontuur!!!
    Dikke knufff
    Tischa

• 26 Januari 2009 - 09:17

Parrain En Tante Sim:

Dag joke en geert
    Ik heb de foto's allemmal
    in een album gezet
    Ik vind ze heel mooi en heb er al veel van genotenMet ons gaat alles goed en hopen van jullie het zelfde Tante Simone is geoppereert van een nieuw ogg en alles is goed gelukt,Nog vele groetjes van ons allen en tot binnen t'kort Nog vele kusjes van ons allen alsook van sabrina Chris die zit momenteel in Thailand
    Daaaaaag